- Sākums
- Aktualitātes
- Uzņēmējdarbības projekti
- “DABAS DOTS” – dabā iedvesmojies prasmīgu cilvēku veidots stāsts, kas atklāt Latvijas vietējo augu un bērnības autentiskās garšas
Trīs gadus lolotais Rolanda Briņģa sapnis ir kļuvis par realitāti. Nu jau vairāk nekā gadu Rolands vada savu uzņēmumu “Dabas Dots”, kas ražo dabīgu augu dzērienus – DZERAMAIS. Produktu zīmola nosaukuma „Dzeramais” izcelsme saistās ar Rolanda bērnību un omas sagatavoto “dzeramo” jeb zaptsūdeni, kas remdēja ne tikai slāpes, bet bija arī bagāts ar vitamīniem un uzturvielām. Rolands šo vērtību ir atdzīvinājis un ietērpis draudzīgā mūsdienu dzīves ritmam raksturīgā veidolā.
“Mēs esam veselīga un aktīva dzīvesveida entuziasti, kuri, dabas un cilvēku iedvesmoti, ražo veselīgus un dabīgus produktus” tā sevi pozicionē “ Dabas Dots” komanda. Rolands stāsta, ka ideja par DZERAMO radusies pirms trim gadiem, kad būdams liels Latvijas patriots, Rolands nolēma nepamest dzimteni, bet gan īstenot savu ieceri – uzsākt savu biznesu. „Gribējās radīt veselīgu un dabīgu produktu ērtā iepakojumā, jo pats esmu aktīva dzīvesveida piekritējs. Tā DZERAMO zīmolu arī virzīsim”, Rolands norāda: „dabīgu augu dzērienu, kas veidots no svaigas sulas, tējas un dabīgā saldinātāja (medus vai dabīgā fruktoze) niša Latvijā vēl nav attīstījusies. DZERAMAIS piedāvātā vēl nebijušu garšu salikumus Latvijas sabiedrībai. Rietumeiropas tirgus ir sajūsmā par tiem.”
Aktīvs darbs pie idejas realizācijas aizsākās pirms diviem gadiem sadarbībā ar Latvijas Lauksaimniecības universitātes zinātniekiem, kas palīdzēja izstrādāt DZERAMĀ receptūru. „Ideja par garšām un dzēriena koncepts bija mans, taču ekspertu padomi un atbalsts, man palīdzēja realizēt šo ideju līdz galam. Es uzticos profesionāļiem, un pats nemaz nemēģināju eksperimentēt. Rezultātā ir radīts 100% pašmāju, Latvijas produkts – upenes no Bauskas, rabarberi no Jēkabpils, tējas no “Rūķīšu tējas” (Dobeles novads,” tā Rolands ieskicē produktu tapšanas procesu. Rolands arī atklāj produkta ražošanas procesā iesaistītos, dažādu jomu, profesionāļus, kas nodrošina DZERAMĀ veiksmīgu ceļu līdz patērētājam. „Sezonā 12 darbinieki ir iesaistīti izejvielu audzēšanā un novākšanā, 3 darbinieki nodrošina izejvielu uzglabāšanu un transportēšanu, 4 darbinieki pārstrādā izejvielas un 7 darbinieki nodarbojas ar mārketingu – zīmola un reklāmas komunikāciju. Savukārt produktu pārdošanas procesā ir iesaistīti 6 darbinieki, organizējot tiešo pārdošanu, izstādes un mazumtirdzniecību. Un darbinieks – uzņēmuma stratēģiskās vadības virziena turētājs.”
Jautāts par lielākajiem izaicinājumiem, Rolands nešaubīgi teic: „Vislielākais izaicinājums bija saglabāt produkta vērtību un nodrošināt pēc iespējas ilgāku tā glabāšanas termiņu. Tas arī mums izdevās – 15 mēneši, kas dabīgam produktam ir ļoti daudz.” DZERAMĀ derīguma termiņa noslēpums ir tā pildīšanas tehnoloģija un iepakojuma specifika. „Mēs izvēlējāmies sadarboties ar uzņēmumu „Tetra Pak”, pirmkārt, lai saglabātu produkta augsto kvalitāti – dabīgu un bez konservantiem, otrkārt, izmantojam dabai draudzīgu iepakojumu, un treškārt, iepakojuma forma ir piemērota aktīva dzīvesveida piekritējiem.” Produkta izstrādes procesā tika izsvērti dažādi iepakojuma materiāla veidi, tai skaitā arī stikls. Rolands norāda, ka plastika tika izslēgta uzreiz, jo “Dabas dots” koncepts ir videi draudzīgs un godīgs, un bija svarīgi izvēlēties pēc iespējas videi draudzīgāko iepakojuma risinājumu, kas nodrošina mikrobioloģiski drošu vidi produkta uzglabāšanu.
Ražošanas procesa nobeiguma fāze – dzēriena pildīšana iepakojumos ir nodrošināta sadarbībā ar Vācijas koncernu. Saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu, uz iepakojuma ir jānorāda „Ražots Vācijā”, neskatoties uz produkta izcelsmi. Komunikācijā ar patērētājiem Rolands cenšas rast veidus, kā iepazīstināt ar produkta un zīmola izcelsmi. ”DZERAMAIS ir absolūts Latvijas produkts. Es esmu savas dzimtenes patriots un ļoti vēlējos uz iepakojuma redzēt sarkanbaltsarkano karodziņu, gan uzrakstu „Ražots Latvijā”, taču, salīdzinot produkta ražošanas, loģistikas un citas izmaksas, izvēlējos produktus ražot Vācijā,” tā Rolands raksturo grūtības, ar kurām saskārās produktu ražošanas procesā.
Runājot par nākotnes plāniem, Rolands ieskicē savus mērķus iekarot Skandināvijas un Rietumeiropas tirgu, kā arī vēlas attīstīt stabilu ģimenes uzņēmumu, kurā pastāvīgas darba vietas nodrošinātu saviem ģimenes locekļiem un vietējiem iedzīvotājiem.
Veldzējušie trīs garšu dzērieni: pelašķu – aroniju, piparmētru – upeņu un kumelīšu – rabarberu ir patiešām unikāli garšu salikumi, kuriem nav analogu. DZERAMO jau ir iemīlējuši aktīvā dzīvesveida piekritēji, jaunās māmiņas un citi vietējo produktu patērētāji. DZERAMAIS trīs garšu dzērieni ir pieejami vairākās tirdzniecības vietās Latvijā: Stockmann, veikalos “Lāči”, lielākajos „Elvi” un „Top” veikalos, Iecēnu delikateses, Ozolniekos un Virši-A degvielas uzpildes stacijās, kā arī specializētajos bioloģiskās pārtikas veikalos.
Rolands sevi raksturo kā stipras gribas cilvēku, kas līdzīgi ūdenskritumam savu ceļu lauž pats un mērķtiecīgi attīstot savu biznesu piecu gadu laikā vēlas izveidot spēcīgu zīmolu un sasniegt ilgtspējīga, sociāli atbildīga uzņēmuma statusu, kura ražotie produkti ir atpazīstami ne tikai Latvijā, bet arī ārpus tās.
Publikācija tapusi „Darītāju stāsti” cikla ietvaros sadarbībā ar Dobeledara.lv